shuhairahshukri's story

Monday, May 9, 2011

TERKANTOI BILA MENIPU

hai hai hai.. aku nak story sikit la.. ni tentang kejadian aku nak tahu jumlah bil broadband aku.. line broadband ni aku daftar atas nama mak aku.. jadi kalau nak apa2 mesti la atas nama mak aku kan.. jadi time ni pulak boleh pulak mak aku tak ada.. jadi aku nak tanya jumlah bil ni.. so, aku pun menyamar la jadi mak aku sebentar.. korang dengar la perbualan aku( sebagai mak) dengan operator:

aku : (dengar la operator tu cakap sorang2).. sambil tu aku tekan la no yang dia suruh tekan untuk pergi ke sistem dia..

operator : selamat petang cik.. boleh siapa di talian?
aku : saya suriati (ni nama mak aku)..
operator : ye cik suriati.. boleh saya bantu..
aku : boleh2.. saya nak tanya berapa bil tunggakkan sekarang..
operator : boleh bagi no ic cik..
aku : (dalam hati dah debor sebab aku tengah menyamar jadi mak aku..aku pun bagi la no ic dengan confident nya..) no ic ye cik.. ok xxxxxx-xx-xxxx..
operator : sekejap ye..
aku : ok cik (sambil2 tu aku dengar lagu 1Malaysia)
operator : cik,boleh bagi no ic lagi sekali..
aku : (aku ulang la baik no ic tu)..
operator : cik ,no ic cik salah la..
aku : (ahh sudah.. mati la..dah la aku tengah menyamar ni)
operator : dekat dalam sistem no ic cik yang tahun 6xxxxx ..
aku : (alamak kantoi la.!!! habis la ) ohh maaf .. saya sudah lupa..maklum la saya sudah tua.. (dalam hati aku dah ketawa terbahak2)
operator : cik,boleh saya tahu cik ni siapa?
aku : (alamak , mati la..) saya anak kepada suriati.. maaf cik.. saya tipu je semua tadi.. sebab nanti susah la nak tahu bil semua sebab sebelum ni kan maxis nak kena call mak saya dulu sebab saya nak cepat jumlah bil saya.. sebab saya nak bayar. maaf cik..
operator : ohh..haha.tak mengapa..patut la saya dengar macam bukan suara macam tak percaya sudah umur 40-an.. tak apa la saya bagi terus jumlah bil..
aku : ok cik..terima kasih..
operator : sama.. ok cik, jumlah bil semua rmXX.XX ..
aku : ok cik terima kasih..
operator : sama2.. cik,ada lagi yang saya boleh bantu??
aku : itu sahaja rasanya..
operator : baik cik..terima kasih menggunakan perkhidmatan kami..
aku : sama2..

lepas je aku letak, aku ketawa terbahak2 la..memamg keluar air mata aku.. aku la seorang penipu yang jujur.. haha.. memang aku tak sangka benda ni akan berlaku..wahahah.. operator tu mesti tak pernah lagi dapat customer macam ni kan.. haha..apa pa pun,korang yang kat luar tu jangan la nak tiou orang opertor ok..mesti ada je benda yang terkantoi..

4 comments:

  1. tak tipu pun tak pe kot :D
    kelakar lah kau, bhahahaha

    ReplyDelete
  2. haha.. tula..yang aku ni kan dah bantai tergelak time letak tu..

    ReplyDelete
  3. Hehehe. Jangan cuba try tau. Nanti dah kantoi, malu.

    ReplyDelete